زیربنای اخلاق در بهائیت

در واقعه بدشت که اصحاب و یاران نزدیک باب در آن حضور داشتند و حسینعلی نوری(بها) هم در آن شرکت داشت، زرین تاج که به قره العین مشهور بود، پس از آنکه بزک کرده و بدون حجاب نزد اصحاب باب حاضر شد، از خود چند جمله ای به یادگار گذاشت. او می گوید:" ای اصحاب این روزگار از ایام فترت شمرده می شود امروزه تکالیف شرعیه یکباره ساقط است و این صوم و صلات کاری بیهوده است...پس زحمت بیهوده بر خویش روا ندارید و زنان خویش را در مضاجعت طریق مشارکت بسپارید و در اموال یکدیگر شریک و سهیم باشید که در این امور شما را عقابی نخواهد بود..."

این گفتار زرین تاج، مقدمه ای بود بر آزادی روابط جنسی میان پیروان باب و سپس ترویج آن در میان بهائیان و خصوصا مبلغان بهائی. آنچه را که می توان در این باره خواند و این جماعت فریبکار را بهتر شناخت، در کتاب هایی از فضل الله مهتدی و نیکو و دیگرانی که از این جماعت روی گردانده اند، می توان دید.

نکته دیگری که در این باره می توان گفت آن است که معلوم می شود که چه چیزهایی برای زرین تاج سختی و رنج را در پی داشته است. به قول خودش صوم و صلات و تکالیف شرعیه؛ و دیگر آنکه چه چیزهایی را دوست داشته و می پسندیده، طریق مشارکت در مضاجعت زنان. همان که خودش پایه گذارش در بابیه بود و افتخار همبستر شدن با خود را، به یاران باب اعطا کرد. همین اعمال این زن هوسران بود که محکم ترین فرد بابی یعنی ملا حسین بشرویه را مجبور به تهدید اصحاب بدشت به حد زدن می کند. اما طیق دستور چه آئینی حتما خودش هم نمی دانست.

پس دیدیم که اولویت برای زرین تاج، مشارکت جنسی بود و نه پرداختن به فضائل و کمالات انسانی.

 

این همان زنی است که بهائیان به شدت در پی آنند که او را پاک و طاهر نشان دهند و در نوشته های خود او را مظهر پاکی و معصومیت می خوانند.

در خاطرات فضل الله مهتدی می خوانیم که مبلغان بهائی و اطرافیان عبدالبها چگونه به دختران و زنان شوهردار یا بیوه به چشم خیانت نگاه می کردند و ...

در خاطرات مسیح الله رحمانی هم از این دست فجایع دیده می شود. آنجا که یک بهائی به دختر خودش تجاوز کرده و پس از آنکه از طرف اطرافیان از او درباره این عمل شنیع سوال می شود جوابی بدین مضمون می دهد: چگونه است که یک باغبان می تواند از محصول باغ خود استفاده کند و ما نمی توانیم. و این را یک رابطه منطقی می داند. یا جای دیگری که عملی شنیعی انجام می گیرد و بهائی مرتکب می گوید برای این کار در بهائیت، حکمی نداریم.

در ادامه فعالیت این فرقه دست ساز، شاهد اختلاف بین دسته ها و گروه های مختلف بهائی، درباره آزادی زنان و حجاب و مواردی از این دست هستیم که پرداختن به آن مجال دیگری می طلبد.

از این دست موارد در میان بهائیان زیاد دیده می شود. هر چند که این جماعت امروزه رنگ عوض کرده و دم از اخلاق و اخلاق گرایی می زنند.

حال با خواندن موارد بالا می توان به سبقه و عقبه تاریخی – اخلاقی این جماعت پی برد. قضاوت با خواننده منصف، عاقل و بالغ.

/ 5 نظر / 11 بازدید
امیر مرزبان

سلام [لبخند] خوشحالم که به وبلاگ من سر زدید مطلبتان را خواندم،خوب بود خسته نباشید.لینکتان کردم ،همین انتظار راازشما دارم.یاعلی

محاکمه

سلام دوست عزیز وبلاگ نویس سایت محاکمه برای اولین بار در شبکه جهانی اینترنت با هدف نقد فرقه های منحرف و گروه های دست ساز بشر با شعار - ان الدین عندالله الاسلام - قدمی بزرگ را با همکاری شما در راه رسیدن به حق و حقیقت طی خواهد کرد. خوشحال میشویم که از نوشته های شما دوست عزیز نویسنده با موضوعات سایت با نام خودتان استفاده کنیم . با آرزوی اعتلای نام شیعه در جهان . منتقدین حرکت های اربابان کژگوی مدعی حقیقت http://mohakeme.com

Mohammad(Islam

با دعوت از شما آماده ام تا با شما همکاری لازم را داشته باشم برای تحقق اهدافمان که همان رد کردن فرق برای جلوگیری از تبلیغات در مورد بهاییت من خود به عنوان مدیر وبلاگ حاضرم با هرگونه بهایی بحث کنم و جوابشان را با استفاده از قرآن و اسناد معتبر و کتب خود بهاییان بدهم.لذا اگر تمایل دارید وبلاگ ما را هم پشتیبانی کنید.(لله درکما)

سيد نويان حجازي

بسیار بسیار با بغض و عداوت سخن رانده بودید و البته بدون هیچگونه استنباط و استدلال. به فرموده حضرت عبدالبها: بهائی بودن یعنی جمیع بشر را دوست داشتن و برای خدمت به آنها کوشیدن. بنده افتخار می کنم که به عنوان یک جوان بهائی به خدمت عالم بشری فکر می کنم و عمل می کنم نه به محکوم کردن کلام حق

Mohammad(Islam

آقای سيد نويان حجازي من اولا با بغض و عداوت سخن نگفتم بلکه من گفتم با استفاده از دلیل و مدرک شما فرقه ضاله و پوسیده را رد می کنم و اگر سوالی هم دارید در قسمت نظرات وبلاگ ما بگویید تا جواب شما را بدهم. bahayiatbibaha.blogfa.com